måndag 15 juli 2013

Kantarell och blomkålsomelett endast 167 Kcal

Så då var det dags att dras med i den stora 5-2 hysterin. Mitt beslut kommer sig av att flera av mina vänner, som även de har Fibromyalgi, har känt en markant förbättring sedan de startat.
När man har ett kroniskt värktillstånd så tar man tag i alla halmstrån som finns.
Tecknad kock och åtföljande image 02 - vektor
Jag kommer att bjuda på hur min resa ser ut, hur jag känner mig och hur det påverkar min situation.
Det blir massor av recept, tips och idéer hur man kan förändra olika situationer i sitt liv.

Startar upp med mitt första recept som blir en:

KANTARELL OCH BLOMKÅLSOMELETT
 
 
Detta recept räcker till tre portioner och går utmärkt att frysa.
Varje portion innehåller 167 Kcal
 
400 g förvälld/kokt blomkål
200 g ostekta kantareller
1 röd/ gul lök
2 ägg
1 dl lättmjölk(laktosfri)
40 g riven prästost 17 %
 
Stek kantarellerna tillsammans med löken, salt och vitpeppar 
Vispa ihop ägg + ost till en stanning
Lägg blomkålen i en pajform, strö över kantarellerna och häll över äggstanningen.
 
Grädda i 175 grader i ca 20 minuter
 
MUMSFILLIBABBA!
 
 
 

 Kloka ord
Doften av god mat betyder harmoni i hemmet. Det är värme, glädje och erotik. 
 Jeanne Moreau


Tack för att Du tog dig tid att titta in hos mig.
Hoppas vi ses igen// Bettan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar